2 Cara Hebat Membalas Kejahatan Seseorang, Untuk Kamu yang Punya Dendam Kesumat, Wajib Baca ini !

Reportaseterkini.net - Rambut yang tercabut daripada akar menimbulkan rasa sakit. Tangan yang tergores ataupun kaki yang terhantuk pada batu juga menyebabakan rasa sakit.


Perut yang ditendang, muka yang ditampar, terkena tusukan ataupun pukulan jaga goresan pedang pasti memunculkan rasa sakit. Rasa sakit itu tidak diajar melalui proses pendidikan dan pembelajaran.

Rasa sakit itu bersifat semula jadi dan fitrah.

Begitu juga rasa sakit yang mendera hati, batin dan perasaan.

Apabila kita dihina, pasti rasa sakit muncul dalam hati kita. Apabila kita difitnah, pasti muncul rasa perit yang mencucuk jiwa. Ada 2 cara hebat untuk membalas kejahatan seseorang :

1) Diam.
2) Balas dengam doa, semoga Allaah mengampuninya.
.
Lihat ada dua kebaikan disana, kebaikan karena kamu tidak membalas perbuatan buruknya dan kebaikan karena kamu mendoakan yang baik untuknya.
.
Sayangnya kebanyakan dari kita tidak mampu bersabar dengan ujian yang kecil ini. Kejahatan dibalas dengan kejahatan, celaan dibalas dengan celaan, hinaan dibalas juga dengan hinaan.
.
Seandainya perkataan mereka benar maka itu adalah hukuman untukmu yang disegerakan, daripada mendapat hukuman di akhirat kelak.
.
Dan seandainya perkataan mereka tidak benar, maka itu adalah pahala untukmu tanpa kamu harus berbuat baik. [reportaseterkini.net]

Subscribe to receive free email updates:

Baca Juga :
loading...